torsdag, oktober 22, 2009

Uppdattering och frågestund

Morrn morrn, känns jätte konstigt. Sista dagen för denna vecka jag jobbar, lite ovant.
Men så blir det ju när man jobbar lång och kort vecka... Denna helg är jag ledig och då blir det rally i Skennige och så fyller en vän/kollega år, eftersom jag låg sjuk på hans 30årsfest så blir det att gratta honom med fika istället.
Är flytt på schemat i helgen med, dags att köra lite saker och packa lite med... Har ju en del att göra, visserligen är jag van men urs så tråkigt det är att hållas och packa och så... Måste ner i förrådet och dona runt där med då jag ska ner med mycket där då jag har kvar det och allt inte behövs och får rum nu när man blir sambo.
Nu känner man att det verkligen är mörkare, nästintill hela tiden. På söndag slutar sommartiden.... Blir det ännu mörkare.
Imorgon blir det ev och följa med karln och hämta bilen han haft inlämnad, eller så blir det att leka med brorsdottern Corre kanske... Märks :)

Jag har läst och fick tipset från andra ställen, tänkte testa även hos mig. Märks hur kul det blir:

Fråga mig vad ni vill, så kanske jag svarar på just din fråga =)

2 kommentarer:

  1. Hej, undrar om du dricker vanligt vatten? Har precis fatt en tillfallig loopileostomi och har blivit tillsagd att unvika dricka vatten och alltid dricka det utblandat med juice eller saft. Kram, Hanna

    SvaraRadera
  2. Hanna: Hej! Ja jag dricker vanligt vatten, precis som vanligt och försöker like mer då vi behöver mer vätska. Samt att jag dricker annat med som juice och saft mm. Man ska tänka på att det är vätska även i viss livsmedel.
    Jag känner inte igen det du fått tillsagt att alltid blanda ut det med något... har inte hört någon som fått den infon heller.
    Snarare så att man inte jämta ska balanda ut utan helt dricka rent vatten pga av det är mycket socker och annat som gör att konsistensen på påsinehållet blir mer vattningt.
    Jag personligen rekomenerar dig att ha vatten när till hands, alltid en flaska med vatten själv. och dricker en klunk då och då. Det man ska tänka på är att dricka regelbundet och inte stora mängder sällan för att kompensera, då hinner inta ta upp vätskan som går igenom kroppen.
    Det man också ska tänka på är att ha rätt saltbalans i kroppen för att vätksan ska kunna tas upp av korppen, även detta påverkar konsistensen i påsen.
    Därför rekomenderar jag resorb på apoteket, är en vätske ersättning som finns i smakerna svartvinbär, apelsin och nu den nya, hallon. Två rör(är brustablett) kostar 49 kr.
    Fråga på om det är något mer, hjälper gärna till och finns här.
    Får man fråga vad som är grunden till din loopilestomi?
    Hoppas operationen gick bra och att du läker fint.
    Kul om vi hörs igen. Kram

    SvaraRadera