fredag, oktober 02, 2009

IRA Operation

Jag fick igår kallelse till min kirurg, det stod inte vad detta var för utan det stod något med att dom hade kvalitetsregister och jag tänkte då helt enkelt att det var för att följa upp min operation då det var drygt ett år sen.
Rinde idag för att kolla om jag kunde få en annan tid, då den tiden jag fått inte passade mig så bra.
Fick då veta att vid besöket skulle man diskutera IRA operation.
Jag känner mig inte säker på att göra en sådan operation, iaf nu i dessa tider. Men kan bli aktuellt i framtiden, sen om det blir om ett år eller sju år det vet inte jag.
Så vi kom fram till (sekreteraren och jag) att jag inte står med i väntelistan ännu, då det inte är några köer att tala om (som hon uttryckte dig). Jag ska helt enkelt höra av mig när jag känner mig redo och har bestämt mig för en IRA operation.
Kan för er som inte vet det berätta att en IRA operetioin är när man kopplar ihop tuntarmen (som nu sitter på magen och har bandage) och ändtarmen. Och detta gör att systemet fungerar inne i kroppen som förut, fast utan tjocktarm Detta med för att avföringen är väldigt tunn och man får tömma oftare.
För mig är det många faktorer som spelar in i mitt beslut om att inte göra en IRA i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar