måndag, oktober 26, 2009

Mörkret

Jag håller nog på att dras ner i mörkeret?!?!
Känner att det är mycket, för mycket?!?
Så mycket som SKA göras och så mycket som BEHÖVER göras.
Det är en hel del som ska vara gjort samtidigt som livet rullar på.
Jag måste upp ur mörkret, komma upp till ytan och bli positiv igen!
Det positiva för mig nu är KÄRLEKEN, vännerna och det som tynger mig är: flytt, jobb, uppgifter, och annat som är uppbokat.
Jag vill att nästa kvartal ska vara här.
Hade jag haft råd hade jag tagit ut mina obetalda semester dagar. Känner att jag är helt slutkörd efter detta år.
Sjukskriven i början, sen börja jobba. Jobba HELA sommaren, för ekonomin tillät inte att vara ledig då jag fick chansen att jobba heltid. Hösten blev deltid igen som det skulle MEN med ändringar i schemat och pass, STRESS på hög nivå och det är inte bra för min kropp. Den känner av det och det strular.
Jag vill ha rutinerna och det lugna tillbak till mitt liv.
jag läntar till att kunna andas utan klumpen i halsen och nära till tårar.
För det behöver jag trygg arbetsmiljö, rutiner och stabilare ekonomi.
Vad säger detta mig?! Byta jobb? Fixa heltidsjobb?
Hur gör man detta utan att försämra i dagens läge?
GAAAH! Jag blir förvirrad och mer stressad.
Var ska man börja, vad ska man göra sen och vart kommer det sluta?
Kan man skaffa sponsor som privatperson?
Det skulle jag behöva...
Sponsra mig, en sjuk tjej som kämpar sig egom livet. Ditt bidrag hjälper mig!
Jag vill upp igen, bli mitt positiva Jag. Få orken och lusten.
Längtar...

4 kommentarer:

  1. Det är ju mörkt och trist ute nu och man kan ju bli lite deppig. Hoppas att du kan få det lite lugnare snart. När flytten är avklarad , det där med jobbet verkar ju svårare förstås...
    Men ha det så bra du kan.
    (jag kan sponsra med björntråd)

    SvaraRadera
  2. Epsilon: Hej, nu gick det upp ett ljus för mig?! För va jag minns så har jag inte vetat vem du är under detta namn ;D Men nu har jag mer koll. Skoj!
    Ja det är ju lite mörkt, fast just mörkret stör mig inte så mycket. Mest allt att göra. Men som du säger, efter att flytten är avklarad blir det nog bättre. Kan man lägga ifrån sig en grej.
    Jobbgrejen får vi se vad som händer med, jag har ju mitt knäck tills jag hittar nått annat.
    Jag fick mig ett ljus i denna dags mörker tänkande... Så du har björntråd? Vet du var man kan köpa om inte annat :D
    Kanske du vet om någon välsorterad butik som även har jeanstråd =) Är ont om sysaker i min butiks kännedom.
    Nu blir det förberedelser inför imorgon.
    Hoppas du har en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. När du får bättre med tid så kan du väl ta en tur hit så kan vi titta i mina ärvda sylådor.

    SvaraRadera
  4. Epsilon: Ärvda sylådor, där låter det som man kan fynda riktigt :D Hör av mig när tiden visar sig. Tack! Kram

    SvaraRadera