onsdag, januari 27, 2010

Sjukgymnast

Idag har jag varit på jobbet, och det har inte varit skönt att jobba då jag fortfarande har nått fruktansvärt ont i ryggen.
I fredags skicka jobbet mig till Ergotea (arbetssjuksyster). Det pratades lite och det kom på tal om hur det gick att jobba med stomin och så när jag klädde av överkroppen för att undersöka ryggen.
Jag sa som det var, att jag upplerver det som att arbetsgivare inte lyssnar när jag säger ditt och datt till dom.
Jag blev kallad till Ergotea idag också (sjukgymnast) Hon undersökte det onda och testa lite olika rörelser mm.
Jag berättade hur jag brukar ha ont och hur det var nu. Hon tror att det kan vara en kombination mellan arbetsmiljö och att jag har legat konstigt. Jag frågade om att drag kunde ha förvärrat, men tydligen inte. (jag känner mig inte så säker på att det inte spelar nån roll alls faktiskt).
Dom ska komma och kolla arbetsplatsen samt att jag ska tänka på att ligga rätt med näcke rygg när jag sover och sitta rak i ryggen och sträcka upp den. Det är inte lätt när man har så ont som jag har nu.
Den 25/2 är det Ergotea igen för att träffa deras läkare, sen efter att jag pratat med läkaren ska läkaren och jag direkt efter ha möte med personalchefen (får väl se om driftchefen också är med). Jag kommer ta med mig en person som ska vara med mig, jag tänker inte låtas tryckas ned.
Känns som en jobbig process då jag inte vill vara ett problem, men men jag måste tänka på hälsan och mitt liv. Jag är ju ingen slav.
Nu ska jag vila, aj aj aj.

PS. Jag harde ljusparty igår, det var så otroligt lyckat. Gott fika bröd, härliga gäster, och massa fina ljus och hållare. Tipsar alla att ha ljuspartyn! DS.

2 kommentarer:

  1. Stå på dig så du kan få en ändring! Kul att ditt ljusparty blev lyckat!

    SvaraRadera