torsdag, januari 21, 2010

Ryggen

Igår hade jag nått så otroligt ont i ryggen och tänkte att det blir bättre när jag vaknar idag, men icke.
Sov dåligt, vaknade fler gånger och på morgon kvisten vid 05 hade jag otroligt ont, tänkta att jag nog får åka till länkaren. Men dom gör ju inget åt det iaf mer än alvedon och noterar i journalen.
Tillslut somna jag till en väng och kändes som jag fick sova lite, som tur var var jag ledig så jag fick sova, när jag väl kunde.
Kunde knappt röra mig när jag gick upp. Så beslöt mig för att ringa min massör (då jag går där rätt ofta för jag har problem med ryggen med knutar och annat.)
Ringde och fick en tid 12.15. Åkte till banken och fixa lite ärenden först och sen vidare till stan.
Gick inte att massera ryggen så bra och man ska inte göra det då jag fått en svullnad och vätska i ryggen (inflamation) Hon smörjde in liniment och så fick jag med en vetekudde hem och en burk med tigerbalsam. Skulle värma upp och sen smörja på tigerbalsamet morgon och kväll. Ta alvedon eller liknande och vila så mycket jag kan. Det kan ta någon vecka innan detta går över sa hon.
Shit tänkte jag, jag har ju jobb helg jobbar 33,5 timmar -Shit!
Men jag får helt enkelt jobba. Måste ju ha pengarna. Jag hoppas det funkar annars får jag sjuka mig om det inte går och gå iväg till läkare.
Fy för det onda. Man glömer lätt hur det kändes med smärta, men man minns det fort när man får tillbaka det.
Har halstuk på mig nästintill helat iden. Skulle ha tränat aerobic ikväll men det var inte tal om. Men då jag trodde det skulle bli nya steg och eftersom jag lockat med en kompis så ville jag inte missa så beslöt mig för att gå dit och kika från bänken.
Väl där insåg jag att det inte blev några nya steg, men gjorde ju inget då jag fick träffa J för första gången i verkligheten efter att pratat länge via bloggvärlden.
Var kul att se dig J, verkar vara en härlig glad tjej. Får ta den där fikan snart :)
Kul att du haka på träningen.
Nu ska jag borsta tänderna efter att man mulat i sig kvällsmacken lägga mig med vetekudde och värmedyna och läsa några sidor, sen vända runt på mage för att bli insmord med tigerbalsam på det onda. Sen förhoppningsvis sova gott. Men har lagt fram panodilen ifall jag inte kan sova ordenligt inatt. Börjar ju med ett 9.5 timmars pass imorgon så klarar jag det blir jag glad.
Trevlig torsdag kväll och fredag på er!

4 kommentarer:

  1. Hej !

    Hoppas ryggen snart blir bättre, jobbigt att gå med smärtor. Tyckte träningen va toppen.. hur kul som helst så ja kommer igen :) Ha en bra helg och lycka till med jobbet nu.

    Jessica

    SvaraRadera
  2. Men jösses så jobbigt för dig!Hoppas verkligen att det ger sig snart!!

    SvaraRadera
  3. Jessica: Hej! Ja jag hoppas med det. Borde ju gå över snart, försöker ju vara rädd om den mellan arbetspassen. Kul att du gilla träningen. Kul att vi kommer ses lite framöver :) Hur har det gått med bilen? Trevlig helg. Kram

    Anonym: Ja det är lite små jobbigt, men man vet ju att det går över... Tillslut. Tack.

    SvaraRadera
  4. Men då, det låter verkligen jobbigt. Hoppas att det släpper för så där är ju omöjligt att ha det.

    SvaraRadera