söndag, november 29, 2009

Tåg - Stockholm - Skansen - Takida - Hotell - Julmarknad

Just hemma efter en helg med massa skoj med älskling.
Han fyller nästa helg så det blev en tripp till stora staden.
Dit tog vi oss med tåg, X2000 Klass 1 där det ingick ävn frukost :)
Vidare till hotellet där vi fick våra Stockhoms City kort som ingick i övernattningen.
Vidare med T-banan och Djurgårdsfärgan till Skansen där vi gick runt allt och kolla djur marknader åt diverse tillagat och nybakat.
Tillbaka till söder, där vi åt fin middag på Söder Kisen. Super mysigt ställe där dom är jätte trevliga.
Vidare och fick hotelrummet, ruskigt fint. Sen T-banan till Gobenområdet där vi gick in i Hovet för att lyssna på Takida. Härligt att höra band live, känsla. Som spelade även in musik/konsert video, lite kul att man var närvarande på det :)
Söndagen fyllde vi magarna med massa hotel frukost och spaterade sen från genom gamla stan och ända till Hötorget. Sprang in och ut i diverse butiker, men hitta inte det jag ville ha... som var klänning till bröllopet som vi ska till i januari. Får leta vidare.
Åt lite, vidare till tåget som även reda blev X2000 Klass 1. Skönt att åka det, hade nämligen innan denna helg inte åkt det tåget och den klassen.
Hemma igen och underbart att komma hem och känna som en nystart i vardagen, det är lixom som man får en ny kick efter allt man gjort och så senaste tiden.
Nu är det vi, vi mot värlen :)
Älskar dig Micael och är lycklig med dig!
Nu ska vi söndags mysa, tänt ljus och njuter av det adventspynt vi har ordnat med innan vi åkte.
Blir glögg, ska testa Blossas Apelsin glögg. Både kall och varm, går ju nämligen med båda varianterna... får se vad som blir godast.
Trevlig 1a advent!

PS. Micael är ute vid brevlådan och sätter dit nya skylten med hans och mitt namn på ;) DS.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg. Bara roliga saker.
    Var glöggen god? Orange flaska?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej !

    Hoppas du hade en riktigt trevlig helg :) Jag skulle gärna träffa deg å ta en fika, vi har nog rätt mkt att prata om :)

    Vet inte om du har mitt nr genom ilco annars kan ja skriva de på din blogg å du bara inte Publicerar det.

    Ha en bra dag // kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Jessica: Hej! Helgen var super trevlig! Kul att du vill ses över en fika, som du säger vi har nog en hel del att bubbla om :)
    Skriv ditt nummer här så publicerar jag det inte :)
    Så hör jag av mig.
    Ha en toppen dag! Kramar

    Epsilon: Hej! Det har varit en jätte härlig helg med bra blandning.
    Mysigt med gamla stan, men hade gärna besökt götebrog och Lisebergsjulmarknad med :)
    Glöggen var riktigt god! Tycker jag ni ska pröva. Jag har en flaska med lingon med som jag inte testat. Båda är smala flaskor apelisn är orange/gul och linogon röd. Jag köpte dom på ICA i åsbro och har sätt dom på nästan alla affärer jag varit inne på. Så dom är nog inte svåra att hitta :o) Hoppas ni gillar dom med.
    Trevligt dag. Nu ska vi ut på landet och åka 4hjuling.
    Kramar

    SvaraRadera