tisdag, november 10, 2009

Talat

Är som sagt på kurs denna vecka.
Vi fick i uppgifta att göra ett anförande, denna stund tog jag till att berätta för mina kursmedlemar om min sjukdom och om min stomi osv...
Vi är 30 st med kursledare, och detta såg jag som ett stort tillfälle att sprida information och kunskap.
Blev väldigt bra och jag fick bra gensvar så som frågor och beröm.
Känns super bra efteråt.
Det är sånt här jag gör för att göra detta med tarmsjukdomar stomi och annat mindre tabu i samhället!
Badade även i basäng med gurppen idag... bastat och annat.
Jag växer som person för var steg jag tar, underbart att få den känslan!
Nöjd med dagen, nu blir det att sova.
Godnatt!

5 kommentarer:

  1. Du är ju toppen, betyder mycket för andra i samma situation. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej tjejan! Jag tror du gör ett superbra jobb som talare! Är det något du kan så är det ju att prata lixom.
    Puss på dej!

    SvaraRadera
  3. Epsilon: Tack snälla du :) Hoppas allt är bra med er?! Kramar

    Kajsa: Tack gumman! Jo prata kan jag och bara man kan sin sak brukar det rulla på ;) Hoppas ni mår bra?! Kramar

    SvaraRadera
  4. Du gör ett underbart arbete med att sprida din kundskap och leva normalt. Jag har själv en colostomi sedan 1984 och jag behövde nästan 10 år innan jag öppet gick ut och talade om det. Om man frågade så svarade jag men jag drog inte upp det själv som nu. Jag har MB chron.
    En dikt som jag själv har skrivit får du på vägen:

    Ingen dag den andra lik
    En sjukdom gör då ingen rik

    Varje dag en kamp det är
    när man vaknar man ingen aning var den bär

    Var stark och lev var dag i dur
    Fast man inombords helst vill vara sur

    Ser på andra som genom ett ruta
    Man har lust att stanna, skrika och tuta
    av: "MB Chron"

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Bra jobbat! Jag tycker det är svårt att berätta för så stora grupper, men har börjat tvinga mig att göra det. Det är ju lika bra för alla, och så slipper man upprepa det så många gånger från början, om man ska berätta för en och en...
    Hoppas kursen går (gick?) bra och att du mår bra!
    kram kram

    SvaraRadera