tisdag, november 17, 2009

Att flytta

Jag har fått förfrågan om hur det är att flytta med påse (stomi), vilka plus och minus det är med det.
Svårt att säga då jag lever på och inte tänker så mycket på det...
Men det största minuset är att jag är mer beroende av andra då det gäller att bära, då jag inte kan/borde/ska luta tunga saker kartonger möbler eller dyligt mot sotmin. Så ska man ju inte hållas och slå i med den utan man får vara lite försiktig. Men går lite automatiskt för mig, har så otroligt bra folk omkring mig med. Tack för att ni finns!
Plus med det mot innan jag hade påse (stomi), är helt klart att jag slipper smärtan och orkar mera, samt att jag inte ränner på toan lika ofta.

Ja som ni förstår så är jag i fullgång och flyttar, nu är gamla lägenheten så gott som tom om man bort ser från städgrejor och några kartoner som ska slängas samt några lampor.
Var iväg med Mickael idag och röjde i trädgården, klipte buskar kratta löv och allt. Hyrde kärra och körde allt till tippen, serigöst och duktigt :)
Hade glömt alla redskapen förutom spade kratta och sopborste som jag hade där, så åkte runt halva stan och letade sekatör. Men inte säsång för det tydligen, sista stället vi kolla på var en trädgårdshandel. Men ingen där heller, jag fårga då lite chekt om man kunde hyra/låna någon av henne. Vips så stod jag där med en sekatör i handen, åkte vidare och börja. Uj så bra den var slipad och bra.

Blir nog bara en max två gånger till för besök i den lägenheten, och det blir när jag ska städa klart och när det ska flyttbesiktas. Imorgon ska jag ringa och boka flyttbesikting.
Ska även ringa och kolla om det är jag eller hyresvärden som säger upp elen, det är så olika på alla ställen jag bott på och mycket ändras även med tiderna.
Adressändringen ska jag försöka hinna med ikväll, annars blir även det imorgon.

Kan även säga att förra veckan då kuren var, hade vi fullt upp och det var intensivt. Nu är första veckan klar och v50 blir det en vecka till.
I lördags skulle det varit släkträff, men urs så dålig Mickael var, så blev inget för oss. Jag var helt slut efter en vecka i stockholm, nästa gång är man mer föreberädd hoppas jag :)
Södagen ägnades åt att köra flyttlassen.
Igår greja jag med att packa upp lite och idag har vi som sagt haft fullt upp, kom just in efter drygt en timmes promenad med Zeke.
Imorgon blir det jobb, och sen vid halv sex ska jag på ljusparty hos en kompis här borta i andra huskvarteret.

Nu bor ha alltså i hus igen :) Underbart, och det bästa av allt är att jag har min älskling Mickael ännu närmare mig. Vi lever livet bra tillsammans. Tack för att du finns! Puss

Snart fyller Micael år och det ska firas, jag smider planer minsan ;)

Nu ska jag fortsätta här, finns alltid nått att göra när man bor i hus och ännu mer nu innan vi kommit i ordning.

3 kommentarer:

  1. Jag har samma erfarenhet som dig av flytt med stomi, även om jag själv egentligen inte funderat över just den frågeställningen. Flyttade en gång med galopperande ulcerös colit och då orkade jag knappt göra något plus att jag ju hela tiden fick se till att ha fri lejd till toa. Med påsen fick man ju istället tänka på hur man höll saker. Lyckades klämma loss påsen en gång, men det är ju ingen större katastrof. Duscha och tvätta kläder är ju sånt som måste göras oavsett;-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du klarar att ta det lite lugnt. Du får ju inte slita ut dig, även om det är roligt att flytta in och komma i ordning.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Jag haller mer epsilon... det är viktigt att du tar det lugnt ocksa. Stannar upp i nuet och njuter. Som en viktig person en gang sa: det finns ingen viktigare tidpunkt och plats än här och nu. KRAM mitt hjärta! Karin

    SvaraRadera