tisdag, december 01, 2009

Tisdag

Idag är det tisdag den första december 2009.
Denna dag har jag lämnat nycklarna till min förra bostad, där jag bodde själv... Nu bor jag med min kärlek!
Underbart!
Tänk att man kunde hitta kärleken, trotts alla motgångar jag haft senaste tiden.
Men iofs har motgångarna gjort så jag mår bra och då blivit en lugnare och mer harmonisk person som i sin tur har lett till att jag släppt inpå kärleken.
Jag är verkligen helt förälskad och trivs med mitt "nya" liv.

Har idag varit ute och flängt runt, varit på min näst sista massage (för dessa års pengar från jobbet).
Varit och kikat i butiker efter kläder till bröllopet som vi ska på i januari. Men tycker inte att det finns nått.
Kan man vara grå/silver på på ett bröllop med tex plommonlila?
Är ju ändå ett vinterbröllop.
Vad tycker ni?

Var på ortens gård och köpte ägg och potatis, så nu har vi det ett tag framöver.
Härligt med närproducerat och köper gärna så det finns kvar.
Är ju otroligt bra priser med, så det är ju toppen!
Lite bortskämd här i trakterna med alla outletbutiker stora köpcentrum, fabriksföräljningar och annat :)

Nu ska jag ta och göra mig klar för jobbet imorgon, gäller att ställa klockan tidigare än vanligt då det är -4 grader och behöver säkerligen skrapas rutor i morgonnitti. Brrr!

Efter jobbet ska jag fortsätta med att jobba lite fackligt i 2 timmar, Nästa vecka åker jag på en veckars kurs igen, den andra veckan av två.

Julbord med jobbet blir det på torsdag, så blir att skynda sig hem och svira om för att sedan åka dit. 16.00 börjar det inne i stan, vilken tid... om jag får säga det själv.
Men man ska väl vara glad att man får julbord överhuvudtaget nuförtiden.

Det var lite uppdatering från mig.

Kram

4 kommentarer:

  1. Silver och lila kan nog bli snyggt. Det är mycket lila nu har jag sett. Men det får ju inte bli för mycket.Lite tantvarning där.
    Vad bra att ni kan handla lokalt, känns bra att minska transporter.

    SvaraRadera
  2. Epsilon: Ja det kan bli snyggt om man kör lite enkelt så, matchar ju bra efter som karln har grå/silver kavaj :)
    Ja det är super bra, och så goda äggen är färska.
    Potatisen är från odensbacken.
    Kan ju köpa med när jag åkter till dig om du vill?

    SvaraRadera
  3. Ja tänk så mycket bättre det närproducerade och färska smakar! Och det blir nog snyggt med silver och lila!

    SvaraRadera
  4. Ensamma mamman: Tack för din kommentar, det värmer med kommentarer! Har funderat lite mer och blir nog silver och plommon :) Kram

    SvaraRadera