onsdag, december 02, 2009

Lavendel

Har duschat en varm dusch och vädrar magen, ska snart bandagera om min stomi.
Dessvärre har jag fått ett jack i stomin, i underkanten. Gissar påsen har legat och klämt under stocholms trippen. Var öm under helgen. Men hoppas det läker sig själv om jag håller det fint!
Så gäller att ha uppsikt på det så det inte blir nått... inte roligt alls om det blir infekterat eller dyl.

Har för övrigt ett sår i varje hand.
Ett på vänster då jag stack en kniv in i muskeln under lillfingret, men det är bara lite ömt. Gick in ganska långt, slarver som jag är.
Det andra är i höger och i mitten längst ner i handen. Är en flärp som är uppfläkt och svider rejält, läker nog för fullt. Dunka handen rätt in i hörnet på sänbordet igår kväll när jag skulle ta boken som låg där på för att lästa, men blidde ingen läsning.

Det var lite om mina sår, haha. Vilket kul inlägg.

Det jag egentligen tänkte skriva om att jag efter om bandageringen ska göra kvälls te och macka.
Värma min värme-nack-kudde som doftar lavendel och mysa i soffan till: Bonde söker fru och sen Grey´s anatomy.

Kram alla läsare!
Älskar när ni kommenterar, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar