måndag, juni 14, 2010

Uppdatering

Blev inga mer kramper under lördagen och inte hittils ännu, vilket är riktigt skönt. Men magen var stel och kroppen var trött under lördagen.
Släktträffen/syskonträffen var riktigt lyckad. Jag höl mig lugn när dom andra festade då jag var orolig att magen skulle strula ingen.
Var en sväng på rockkonserten som var här i byn också, var dock tråkigt väder så åkte till moster där träffen var och röjde lite där.
Lillebror Johan följde med oss hem och sov över, tur var det. Jag hade en riktigt berusad karl. Tur inte jag också drack :) Tror våra kroppar är utarbetade med allt jobb plus fritiden med allt att göra.
Igår grejades det i trädgården och grillades, vissa tog det väldigt lungt ;P
Idag har Mickes föräldrar varit här hela dagen och hjälpt oss att tömma huset och städa. Så nu är vinden och bo ytan klart ska städa det sista på boytan i veckan. Källaren ska tömmas klart och sen städas det också. På tisdag den 22a ska huset överlämnas. Ska bli sååå skönt att bara ha det här huset att pyssla med och göra det i sin egen takt. Visst finns det att göra men det som är bra att vi då kan göra det vi behöver i vår takt.
Nu ska Zeke få lite mat och jag ska ta och vila lite. Det tar på krafterna.
Denna vecka är en sån här tråkig vecka då vi jobbar helt olika. Han eftermiddag och jag förmiddag (men idag var jag ledig) Men vi har ju knappt kvar några bra veckor längre för dom veckorna som vi sågs på förut när han jobbar förmiddag och jag med förmiddag dom veckorna har jag fått in två kvällspass på, så ja vi börjar bli vana nu. Men det positivia är att Zeke inte blir ensamen och kan vara hos oss nästan jämt. När vi jobbar lika är han hos hans föräldrar. Tur att det funkar! Hjälper oss mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar