måndag, juni 28, 2010

Jordgubbar & Larm

Hej igen, här är det full rulle för jämnan tycker jag.
Midsommar har varit bra och lagom med aktivitet. Grillning och fest i fredags och lördagen egnades åt trädgården.
Även söndagen blev trädgårds inspererad, bygger nämligen staket och tak till jordgubbslandet, då det är ett tillhåll för skator och kråkor :( Men många gjordgubbar är det)
Fick besök av M föräldrar och moster, alltid så trevligt.
Idag har det grejats ute med landet, så nu har jag fått lite färg. Hoppas det inte flagar bort bra. Är förvånad över vilken färg jag fått, jag som aldrig blir brun. Men jag tror det har med att göra att man grejar och hålls med allt möjligt och flänger ut och in i huset och är mycket ute, så underhållsarbeter för huden har nog varit på topp under denna sommar, när man bor i lägenhet är det ju inte så mycket sol på kroppen :P
Mor och far var här och åt jordgubbar idag, mumms!
Imorogn kommer dom och instalerar larm hos oss, känns bra!
Klart man måste ha säkerhetslarm när man jobbar på ett säkerhetsföretag :) Vi drog till med det nyaste, lika bäst. Man måset ju vara uppdaterad! Känns bra.
Sen är det jobb ons tor och fre. Helgen blir det 30års fest och sen är det ny vecka. Och mellan allt så blir det mer pyssel då det både ska under hållas packas upp och fixas och donas. Njuter av husägar rollen med min sambo :) Gäller bara att inse att man faktiskt inte kan klandra sig själv för att man inte kan få allt gjort på samma gång.
Nu kommer snart M hem från jobbet...
Sov gott mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Så bra att du inte klandrar dig själv för att inte "allt" blev gjort i går! B

    SvaraRadera
  2. B: Mm man är ofta duktig på att göra det. Men man försöker att tänka bort dom tankarna. Man får ta lite i taget och så tänka på att leva samtidit. Hur är det med dig och hur har ni det i värmen? kram

    SvaraRadera