lördag, juni 12, 2010

Kramper

Imorse vakna jag med kramper, gick på toaletten och det blev bara värre och värre, jag blev snurrig och ingen ork i hela kroppen.
Tog mig till sängen och försökte vila men kramperna tog övertag så jag bara låg och skrek... blev ännu snurrigare... illa mående... gick till toaletten för jag trodde jag skulle spy, gick inte så försökte få ut det andra vägen, icke det heller. Blev vit för ögonen, försökte ta mig till sängen... lyckades. Hamna där, försökte ligga ännu mer i foster ställning. Viste inte vart jag skulle ta vägen. Kallsvättig snurrig och med den smärtan så låg min älskling och viste inte vad han skulle göra eller hjälpa mig med, stackarn. Till slut roppa jag på saft... fick det och då blev yrseln lite bättre. Fortfarande kramper och kallsvettig, försökte andas djupa andetag och det blev lite bättre efter ett tag... men det öma och onda är kvar i magen... Kroppen känns som den tog stryk av morgonen. Urs, händer de igen åker jag tusan in till sjukhuset.
Först tänkte jag vad jag hade ätit men insåg att det inte varit något konstigt... sen tänkte jag att jag inte hade en aning om vad det kunde vara. Sen slog det mig, att jag läst i någons vänns blogg (med stomi) om liknande... och fick upp tarmred i tanken. Urs urs urs... Kan ju stämma, tarmen fick ingen syre tillförsel där av yrsel och illa mående och kramperna är för att det vred på sig.
Men nu gick det ju över så det kan det inte ha varit. För det går ju inte bara bort så där. Men som sagt kommer det tillbaka igen då åker jag in. Fy fan vad ont det gjorde (förlåt att jag svär).

Var tvungen att skriva av mig lite...
Nu ska jag försöka äta något och hoppas på att magen håller sig lugn. sen klä mig och gå till moster där släktträffen är.
Idag tackar jag verkligen älskling för att jag inte tog på mig något till släktträffen. För det hade inte funkat tidsmässigt och som jag mår i dag.
Han hjälper mig otroligt genom att se med hans ögon. Tack för att du finns!

Kram till alla

6 kommentarer:

  1. Oj, stackare! Hur är det med dej nu? Blev det bättre? Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj, din stackare, vad jobbigt det låter! Är det bättre nu? Gick det över helt?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch det låter inte bra!:(....Krya på dig, ta det lugnt ett tag! Det är med all säkrehet allt kring huset/husen som ställt till det, för äbven om det är kul så är det jobbigt oxå!!
    Kramar/Cicci

    SvaraRadera
  4. Anna: Det var inte skoj alls, gjorde super ont. Gick över efter en stund. Hade inte direkt någon tidsuppfattning men en timme eller två. Sen var magen stel under hela dagen och kroppen var trött. Men inga kramper har kommit tillbaka än, vilket är skönt.
    Hur är det med dig? Kram

    Cicci: Mm får ta det lugnare när vi lämnat ifrån oss det gamla huset som vi gör den 22a. Sen ska vi pyssla mer i vår egen takt.
    Tack för omtanken. Kram

    SvaraRadera
  5. HEj ! Hoppas du slipper de där igen, vet inte vad de kan vara, har aldrig haft så. Många läkande kramar från mig.

    Jessica

    SvaraRadera
  6. Jessica: Hej! Hur är det med dig? Inget jag önskar att någon får, urs. Tack för kramarna! Kram tebax

    SvaraRadera