tisdag, april 06, 2010

Tisdag men som söndag

Idag har det varit tisdag men som söndag för mig, har nämligen påsk ledigt. Men i morgonbitti börjar jag jobba igen.
Idag har vi grejat med min bil. Fixat och bättrat på bakbalken (till draget) bytit olja och oljefilter. Lagat sidispegelen som jag var klumpig och körde sönder i vintras när det var som mest snö och jag skulle upp ur vårat garage som är sånt där smalt ner i källaren, då det var så halt och backe uppför så tog jag fart för att komma upp för halkan och eftersom snön gjorde så man precis fick upp dörrarna rakt och jag körde alldeles för fort ut så körde jag in spegelen i handtaget till dörren så den knecktes. Inte smart! Men nu är det som ny, fast bättre. då jag har en gammal bil så fick vi tag på en ny spegel med hela anordningen som sitter i dörren och meka på mina bästa delar så som svarta delen och använde oss av den begagnade och dess hela delar. Tur man pussla lite så jag slapp ha en röd sidospegel på en svart bil ;)
Har även kopplat i baslådan som jag haft ur kopplad sen jag typ flytta hit. Nu är det dags att poppa lite musik i bilen igen, vår sol och bil åka är sååå härligt :P
Sen har det lagats mat, och så gjorde jag en paj. Men egenplockade hallon (från min förra trädgård) och blåbär från skogen. Mycket gott!
Fick besök av syster och hela familjen. Så dom åt här och fika, spela Wii och hade skoj. Zeke gillar när dom kommer älskar att leka med barnen.
Felicia som snart fyller 3 år ringde till mig helt själv i morse hon hade lyckats tagit sin mammas (min systers) telefon utan att dom viste det och ringde mig och prata lite. Så nu får vi se hur ofta hon lyckas ringa till mig och hoppas att dom kommer och hälsar på efter varje rigning :)
Synd dom flyttat en bit bort är ju trotts allt en hel massa mil emellan nu.
Sista veckan på denna tids klausulkontrakt på huset, får se om vi förlänger det eller försöker sälja och se hur det ligger till med det huset vi vill ha, det är ju så ovist att boka upp livet på klausulkontraktet.
Imorgon ska jag till Örebro läns ILCOs styrelsemöte, blir spännande.
Blir även besök till byns bibliotek och lämna tillbaka boken jag låna för en tid sen, tyvärr har jaginte hunnit läsa den. Får väl låna om den när det finns mer tid för läsning.
Har idéer och tankar på att göra ett miniatyrväxthus på gaveln till friggeboden och så tänkte jag ha tomatplantor på ingladade altanen. Borde gå toppen!
Ne nu har jag inget mer att dela med mig av.

Är det något ni vill att jag ska skriva om???

3 kommentarer:

  1. Om ert lilla hus låg i Linköping skulle ni få 1,5 milj för det. Konstigt att det kan vara så stor skillnad. Men hoppas att det löser sig med försäljning.
    Har också funderat på tomater men väntar nog tills det finns plantor att köpa.

    SvaraRadera
  2. Egna tomater låter härligt! Go for it. B

    SvaraRadera
  3. Epsilon: OJ det var rejäl skillnad. Men vi bor ju på landet också ;P Båda detta vi har och det vi vill ha bli rinte ens det ihop. Bankerna är lite underliga ibland tycker jag ;)
    Hur är det med er?
    Mm jag köper plantor när dom kommer sen och har dom på inglasade altan, fusk men ändå egna.

    B: Mm vist är det härligt. I huset vi vill ha finns det växthus ;D

    SvaraRadera