fredag, april 23, 2010

Host och snor och hus tankar

Är genomförkyld, ögonen rinner halsen gör ont näsan är täppt kroppen gör ont. Det är inte skoj att va genom förkyld.
Och speciellt inte när man skulle ha varit på IBD projektets första ungdomsträff i Karlskoga i helgen =(

Jag är hemma och kurerar mig.
Mannen min hyrde idag maskiner för att ta bort helteckningsmattan i hallen på övervåningen och trappen i nya huset. Han får hit en kompis som ska hjälpa honom.
Jag kommer säkert vara sån nyfiken så jag tar lite krafter och tar mig dom 200 meterna, eller vad det kan vara från det huset vi bor i nu och kikar hur det går för dom.
Det är ju smidigt när man bor så nära, speciellt när flytten väl drar igång. Och så blir det ju inte så mycket rese kostnader i renovering och flytt.

Är sjö tomt och med växthus och bärbuskar och träd, underbart. Ska bli intressant att se hur trädgården är i sommar.
Finns en del att göra då det är en äldre dam som bott där men när hon blev 93år om jag minns rätt så flyttade hon i från huset.
För att vara exakt är huset på 302 kvadrat totalt och tomten på 2205 kvadrat. Så vi har så vi klarar oss ;)

Ska bli super kul att sätta tänderna i det och göra det till sitt.
Är fint nu men är 60-70 tal, inte så slitet utan väldigt välbevarat och underhållet.
Fast man vill ju alltid gör det till sitt och sätta sin prägel på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar