tisdag, mars 23, 2010

scrapbooking och jobb

Idag startade dagen som en ledig dag, gick upp vid sju gav hunden mat och ut en sväng.
Åt frukost och greja lite, sen kom Emmelie då vi skulle ta en scrapbooking dag. Jag köpte nämligen mina första grejor för det igår. Började med att visa vad jag köpt och så kika lite på olika verktyg som Emmelie hade, massa som jag vill ha och önskar mig nu =)
Gjorde lite latte i min maskin som jag fått av min goda vän! (tack ännu en gång!)
Sen ringer det på mobilen, det är mamma. Som berättar att skolans kök behöver mig där idag, men dom har inte fått mitt nummer.
Så jag ringer upp köket och får veta att dom behöver någon idag 10:00-15:30, absolut säger jag... Svirar om och kör hem Emmelie, åker till mor och låntar köksskor.
Så jag har jobbat i disken idag, så hejat på alla elevaer. Så trevliga dom är: "Tack för maten!" och jag "Varsågod!" Många haja till och märkte att det var någon ny.

Sen har jag pratat med planeringen på jobbet och kvartal tvås schema är lagt och dom har lyckas ge mig efter mitt arbetstidsmått, eftersom dom lagt in några kvälls pass. Jag har gått med på det bara det inte är längre än till 01. Eftersom jag slutat jobba natt för flera år sen pga min mage.
Så dagen har varit bra och givit mig bra saker. 5 timmar extra i köktet är en bra start, alltid bra att kunna säga jag när dom ringer och speciellt första gången.
Få hoppas dom och andra kök får användning av mig som vikarie :)
Skönt att det börja ordna upp sig med saker, så man får börja leva igen och inte behöva kämpa sig trött för att allt är en gröt.
Nu är det andra saker kvar som ska får sina resultat samt att vi får se hur det går med anställningen sen efter detta kvarta. Då framtiden är lite o viss ännu.
Jag har iaf fått energi då det börjar lätta på trycket. Hoppas allt går bra nu!
Väntar också på svar ang husförsälningen, hoppas hoppas.

Visar här vad jag köpte för scrapbooking saker igår:









4 kommentarer:

  1. Hej! Det är inget vidare alls här. Magen strular och jag har varit hemma från jobb och inväntar att få prata med läkaren. Trodde först det var en magsjuka eller så, men nu börjar jag nästan tro att det är sjukdomen. Rädd blir man..
    Allt bra med dig? Vad blev dte för glasögon? kram "Elsa"

    SvaraRadera
  2. Ny hobby!Kul! Håller du på och skolar in dig på ett nytt jobb? Lycka till med huset! B

    SvaraRadera
  3. Elsa: Tråkigt att höra =( Hoppas läkaren ringer snart eller att du får träffa han. Du skrev att stomin inte ser ut som den brukar, hur har den ändrat sig, alltså hur ser den ut?
    Förstår att du blir rädd gumman, jag hoppas det inte är något allvarligt. Kanske ändrar sig stmin vid magsjuka, man vet ju inte. Jag har inte haft magsjuka efter min stomioperation.
    Jo med mig är det rätt bra, rullar på och börjar bli en del förändringar och hoppas det blir bättre, väntar på svar från några ang huset, hoppas på det bästa.
    Det blev två par glasögon och dom kommer om ca två veckor, så då får du se :)
    Kram kram kram Kyra på dig!

    B: Ja ny hobby, kul att testa och se om det är något för mig. Vännen som håller på en del tyckte jag hade öga för det då hon såg vad jag hade handlat in. Men sen är det ju att knåpa ihop nått bra som ska fungera också.
    Japp, eller nytt jobb är det inte. Jag har jobbat där förut men säkert för sju år sen eller nått... så tar upp det igen bara som vikarie. Men är klart skulle dom vilja ge mig en tjänst skulle jag nog inte säga nej. Men är många före mig så lär inte hända.
    Tack, väntar svar från två ang huset.
    Hur är det med dig? Kram

    SvaraRadera
  4. Bra att få in en fot, då blir det säkert mer.

    SvaraRadera