torsdag, mars 04, 2010

Min vardag + Stomihjälpmedels beställning.

Nu har jag lite tid över för att knappa ner några bokstäver här, läge sen nu.
Håller på med husförsäljningen och det går framåt nu *håller tummen*

Igår var jag i Örebro träffade Kristel, en vän som också har diagnos och är opererad. Är så underbart att man träffat alla go vänner! Ni är underbara.
Efter det skulle vi på RMT Örebro läns Årsmöte. Det började med musik och sen fika så när det gått en timme hade inte årsmötet starta ännu, vi var tvunga att gå då vi hade buss och annat att passa. Synd det inte var möte först så vi han med lite info och delge våra tips. Kommer nog fler tillfällen.

Väl hemma var det fullgång med snö forsling och min bil står nu i garaget och gottar sig. Då jag är ledig idag, blir att åka och luncha hos en kompis och sen storhandla, länge sen då det bara blivit småhandlingar för att det inte funnits tid för att åka iväg och fylla på skåpen ordenkligt.
Tänkte storhandla på orten där mor och far bor så ska smita in en sväng till dom också är det tänkt, hoppas dom är hemma var länge sen jag var hos dom.
Ikväll är det aerobic igen och jag var inte förra gången då jag inte han med för husvisning och annat.

Måste in till apoteket och lämna in mina recept samt beställa, detta blir ett nytt apotek då det är första beställningen sen flytten. Så ja om dom inte redan har någon som beställer stomihälpmedel så får dom nog knappa på, för det blir en del när man väl beställer. Blir nytt högkostnadskort också, det blir lätt hela summan på studs.

De nya sakerna jag fått utskrivet som jag inte haft på eget recept tidigare (utan testat självmat är) :
- Salts Fresh Aire, öderelimineradne spray/aerosol 50ml
- Welland WBF, hudskyddsbarriärfilm No Sting våtservetter 2,5 ml
- Trio Niltac, häftborttagning, 100% sukujibm aerisik 50 ml.

Det som också beställs idag fast det är sånt jag haft hela tiden är:
- SenSusra mini tömbar häftpåse med Hide-away utlopp hudfärgad hål 10-66 mm
- Trio siless, hudskydd, 100% silikon, våtservett 3,3 ml/st.

Så har läkaren också givit mig recept på Loperamid, ser inte mer detaljerad information om det är kapslar eller tabeltter men det är kapslarna som fungerar på mig, tabeltterna händer det inget med. Så det är viktigt att det är kapslar.

Det var lite om mig och lite om mig, med inslag av stomi prudukter :)

1 kommentar:

  1. Håller verkligen tummarna för att det går i lås med huset.
    Mycket bra du gör för andra med din info.
    Ha det bra

    SvaraRadera