tisdag, januari 15, 2013

När jag prata med kirurtmottagningen idag på telefonen så tog jag upp lite tankar o funderingar jag haft/har. Kortfattat... Man borde få mer rehab eller iaf info ang återhämtning efter buk op. Att det tex skulle vara så att man får lite info om vad som är bra att göra för övningar efter op tex bra bålövningar så det är grunden för starkare kropp och hjälper att komma igång. Hon jag prata med sa att hon trodde man fick det. Men jag sa att det inte förekommit för mig. Hon skulle ta upp mitt förslag. Skulle kolla över chansen för sjulgymnast för mig och höra av sig. Det är ju så att man måste säga vsd mn tycker inte bara ha åsikter :) Frågade även om dietisten.. tänkte kan vara bra att träffa dem igen första gången var flera år sen och drt var mer info. Nu har man ju levt med situvationen mer och kan va lite mer fördjupning och diskutioner. Lite småintressant :)

2 kommentarer:

  1. Hej Pernilla, Tack för att du skriver hur du har det. Det hjälper iallafall mig mycket. Jag oroar mig för hur det ska bli efter operation. Läser ju en hel del olika erfarenheter på Facebook. Läste att du testar LCHF hur funkade det? Något du följer nu också efter op? Jag har inte riktigt fått kläm på vad jag kan och inte kan äta ännu. Med påse är det ju ingen fara om det blir löst värre efter op såklart. Finns ju medicin men bra om man kan slippa. Allt gott till dig. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej annika kul att tu läser min blogg och att den är till nytta :)
    Jag testade lchf i åtta veckor en tid innan min nivarande op. Har inte fortsatt sen dess... men meat bara för att själva op och så tog upp tide och engaremangert. Enligt min tolkning och med mig säkert olika
    För alla. Men avföringen blir fastare med lchf. Mycket pga att socker o kolhydrater gör det lösare.
    Tyckte också det var svårt med att veta vad man skulle äta men mitt största tips är att köpa aftonbladets och expressens bilagor med lchf dom har det titt som tätt. Så får man ju se vad som passar en själv var ju saker kag inte åt pga stomin. Men är ju samma nu efter ira op man får ju testa om sig igen.
    Vill du ha tips på vad jag åt med lchf så hör av dig.
    Kram

    SvaraRadera