onsdag, januari 30, 2013

hypergranulerat

Jaha då var man klar på usö kirurgmot med bedömning och omläggning för denna gång. Ska tillbaka om en vecka. Kom dit berätta om mig. Hon gick iväg kom tillbaka med min "gamla" stomiterap. konstigt att säga så man har ju ingen stomi kvar ;) Hon sa också att det har hypergranulerat som jag råkade utför sist. Det är ju konstigt det ska va så för dig som hon sa. Men är tydligen så för mig. Jagfick ingen remiss till hud som jag önska. Suck. Var tydlig med att jag inte tänker låta det gå lika lång tid som förra gången så dom lova mig att vi skulle ge det en vecka. Fick på sån där lapex eller vad det heter och blev väl och snyggt omlagt. Tackar jag för! Så nu håller vi tummarna för det första att såren inte vätskar så mycket så jag slipper byta omlägg så det får ligga o götta till sig och verka. Och att det börjar bli bättre till nästa vecka. Annars ska jag tusan ha cortisonsalvan som sist. Vi tedta det jag har nu med förra gången jag op men det funka inte.Men man kan ju hoppas det gör det nu. Annars cortison. Då jag får läka i hop och börja leva. Tänk å få ducha fri från omläggningar och sår wow vilken dröm. Sist jag bara hade "kroppen" i duschen var 2008-08-26 (kan minas fel på någon dag men tror jag operera mig 27e om jagminns rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar