onsdag, januari 26, 2011

Ork

Jag vill bli bättre nu och få ork.
Har massa jag måste ta tag i och göra och speciellt jobba.
Man måste jobba för att få pengar.
Är möjligtvis ingen som vet något jobb till mig? :)
Jag vill verkligen ha ett jobb, vist jag har ett jobb men detta är deltid.
Jag kollar var och varannan dag på ams webbsida och det dyker ibland upp något jag kan söka, då slänger jag in en ansökan.
Men oftast får man inget svar. Många av dom som dom söker är ju sånna som är utbildade och det är ju inte jag. Iaf inte läkare eller elektriker och sånt.
Jag kan kan tänka mig att jobba med mycket, är utbildad i handel och administration så det är ju rätt brett. Men utbildningen är ju iofs lite grå.
Har tänkt att jag ska börja med att läsa Företagsekonomi A och B på distans på fritiden snart. En kompis är klar med sina böcker om någon vecka.
Vore något att väcka den kursen till liv, läste ju dem på gymnasiet.
Det jag undrar varje gång jag tänker på jobb är hur vågad man ska vara. Vad man kan byta till för att våga släppa taget om den deltidstjänst man har.
Men jag har insett att jag inte han simma i denn deltids å längre, jag måste få mer arbete och det verkar ju inte som mitt nuvarande blir så mycket mer då det är upp byggt på det sättet som det är.
Mycket jobb med rörlig lön, men är lite rädd för det. Det sägs att man får ut mer än en heltid men vem garanterar det?!
Svårt svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar