tisdag, januari 04, 2011

Mat och Träning.

Tänker lite på detta med buken/magen, tankarna snurrar upp och faller ganska snabbt igen.
Kanske ska man operera sig, alltså koppla ihop till IRA. För bukväggens skull.
Eller ska man kanske se om att regelbundna mat tider och att röra sig med någon slags aktivitet två gånger i veckan skulle hjälpa.
Alltså inte ett gymkort eller så, utan att man gör något två dagar i veckan och att man testar olika saker, sånna engångs saker eller möjligtvis klippkort.
Gym, Simning, Träning i grupp, Promenader, Pilates hemma + massa mer.
Tror ni det kan vara en bra idé??
Har ni förlag på vad man kan prova på så skriv, tacksam för idér!
Kanske kan detta leda till att man stabiliserar rutiner och stärker kroppen och kanske tom få bort lite bukfett.
Alltså, jag ska inte banta utan förändra vardagen till det bättre.
Frågar mig bara när man ska ha tid, jag vet man ska ta sig tid. Men man ska få in rutinerna innan man hinner tröttna med ;)
Nu ska jag upp och sova. Trött!
Snorig slämig i halsen och allmänt seg. Kan man inte få bli helt kvitt baskeluskerna snart!

1 kommentar:

  1. Hej!

    För min del snurrar tankarna också vad gäller att koppla ihop systemet igen. Jag har bara haft stomi i 2 mån nu men har kollat lite på vad alternativen är och jag måste säga att jag inte alls är särskilt imponerad. De flesta verkar jättenöjda men jag kan inte hjälpa att tycka att det är en massa nackdelar med spring på toa och inflammationer...

    Berätta gärna hur dina tankar går ang detta.

    Regelbundna måltider och motion är ju bra för alla, men jag har märkt att det är superbra för mig nu. Magen beter sig mycket bättre. För tillfället är det bara promenader som gäller. Tar det väldigt lugnt med annan motion då jag är osäker på hur magen pallar det. Så snart snön ger sig av ska jag så smått börja springa igen och se hur det går.

    Innan jag opererades köpte jag ofta klippkort och provade lite olika saker. Tyckte det var ett jättebra alternativ. Själv tycker jag spinning är väldigt kul. Framförallt den typen där man cyklar efter sin puls. Tycker även Body Pump är kul och effektivt sätt att styrketräna.

    Sedan finns ju massa annat kul att prova: Dansa, spela tennis, crawlkurs, yoga...you name it!

    Lycka till och ha det gott!

    SvaraRadera