fredag, maj 14, 2010

Regn

Idag är det fredag och det regnar, jobbar. Efter det ska jag åka in på marken i Kumla och köpa marknadsgodis :P
Hem och måla datarummet, hallen där nere blev klar igår. Tog bara ett lager färg, täckte bra. Så kan vi ha andra lagret när den nuvarande antikvita blivit för fläckig :)
Hallen uppe och trapphuset har bara en målning till och då blev det tre, väven suger mycket färg. Fick veta efter att vi målat allt engång att man kan mätta med tapetklister innan man målar så suger inte väggen så mycket. Men men det var ju nått man kan tipsa andra om istället då. Blev riktigt snyggt att måla på väven! Gillar strukturen.
Listerna ska kollas igenom och se vilka vi kan använda och vilka som måste köpas nya.
Micke är idag och köper matrial för att kunna installera våra nya (men begangnade) vitvarorna och bygga in diskmaskinen.
Rörmockaren lyser tyvärr med sin frånvaro så vi kommer bara kunna göra kyl/frys och spis då elementet måste bort för att kunna göra diskmaskinen och flytta ett skåp.
Imorgon kommer vänner och hjälper oss, förhoppnigsvis är jag klar med datarummet då och då är allt målat.
Så det blir att städa av och möblera upp med det som är och sen flytta dit ännu mer saker.
Sovrummsgolvet är golvsliparen/lackaren klar med så det ska instaleras :) Dubbelsängen ligger i rummet bredvid.
Golvsliparen/lackaren kommer tillbaka på måndag och färdigställer hallen uppe och köket.
Blir riktigt fina trägolv :)
Kanske kan man sova där snart, eller kan kan man ju nu så vem vet kanske blir invigning i helgen om vännerna sover över. Men då tar vi ju nya huset så får dom vakta det gamla :P
Hur är allt med mina blogg vänner?

3 kommentarer:

  1. Vilken energi! men det är ju skönt att få golv och väggar klara innan möblerna kommer in. När man väl möblerat så blir det ju så mycket att flytta på. Det där rådet med tapetklister på väv har jag testat och det gjorde inte särskilt stor skillnad så det ska du inte gräma dig för.En massa kladd bara. Lagom väder att vara inne och greja också. Slit inte ut dig bara, Skönt att höra att magen var ok.

    SvaraRadera
  2. Epsilon: Ja viljan och energin finns än så länge kvar, men nu vill man flytta snart :P Kom hem från jobbet nu... så ska åka och måla ;)
    Så det gjorde ingen nytta med tapetklistret, tusan va bra, då blir man nöjd. Jag försökte dämpa missen med att strukturen sabbades om det var massa klister på. Men om det ändå inte gjorde nämnvärd nytta är det ju ännu bättre! Tack för att du nämde det.
    Ja magen var ingen vara med och toppen mår bra igen. Fick väl dålit med yre, klämd i allt jobb kanske.
    Däremot är jag lite små orolig över att jag är hård runt stomin på den sidan magen. Men misstänker tror och anar att det är bråsk. Men inget som gör ont ännu mest tympligt på nått sätt.
    Hur är allt med er? Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att läsa om er framfart i huset!:) det blir nog TOKsnyggt när det är klart!
    Min jä..a idiot till ex klamrar sig fast och terrar mig med elaka smått hotfulla sms och lappar på bilen (jo, jag vet; det är sinnesrubbat!)...så nu har min mage kraschat lite... jag fick börja med kortison imorse igen:(... jag gjorde ju koloskopi (som såg jätte bra ut; ingen inflammation i tjocktarmen) och MR på tunntarmen (som jag inte fått svar på än, men jag tror inte det är nåt)... men jag har ju eg ulcerös PROKTIT, dvs i ändtarmen, så det är väl där jag har ont nu; o det känns ju exakt var det är ...
    Tur jag har min "nygamla" älskling o luta mig mot!:) Det låter kanske konstigt, men vi har verkligen lärt känna varandra under det här drygt 1,5 året vi varit ifrån varandra och jag varit med "idioten"... Så med Hasse blir det inte ett "grisen i säcken-köp";)...! Det lustiga är att han har visat sig vara mycket mer mjuk och känslosam än jag nånsin trott, och det är ju jättebra! Vi har ju bara träffats i lite mer än 1 mån nu, men redan förra helgen sa han att han skulle kunna säga att han älskar mig, för han tycker så mycket om mig, har alltid gjort det sen han träffade mig första gången, bryr sig väldigt mycket om mig... men att han tyckte att det kan vara ett sånt kraftfullt ord... så än så länge fick jag nöja mig med att han "bara" tycker om mig väldigt, väldigt, väldigt mycket;) :D Min älskade alfahanne med dolda mjuka sidor! *ler drömmande*
    Jag är lycklig nu iaf, trots "magbesvär" och irriterande skavsår i form av idioter till ex...:) Ha det så bra i vårsolen och värmen! Kramar/Cicci

    SvaraRadera