måndag, april 18, 2011

Kontakter via bloggen

Jag måste få säga att jag blir såååå glad när jag får mail, kommentarer eller annat från dom som läst/läser min blogg och säger att det inspererar dom/ger dom något.

Har en längre tid varit väldigt dålig på att blogga men blir ett inlägg då och då. Även om det är mer vardagliga inlägg än tips och råd. Kanske är det för att jag är så frisk som jag är och lever ett så friskt liv jag kan göra (vad jag vet, för jag vet ju inget annat) Är skönt att ha kommit igång med träningen, blev en del pass är i början men nu var det några dagar sen vi körde. Men promenaderna är destu internsivare när man är ute med hunden.

Känner att det går bättre och bättre på jobbet och trivs kanon. Hoppas bara på det bästa nu :) Jobbar imorgon onsdag och trosdag med sen är jag påsk ledig och börjar på tisdag igen.

Denna påsken hoppas vi på fint väder, så håll tummarna nu!!! För vi ska byta tak (om vädret tillåter) Har det mesta hemma nu, så lite små saker kvar en är det bara att sätta igång.

På onsdag kommer min ena lillebror med traktor och kärra så börjar han som Micke att häva avtaket på ena sidan. Sen sätts det igång och pappas, för att sedan göra nästa sida.

Lite synd är det att det är vårbuk samtidigt så vi har inte traktorn allt för länge. Men det blir nog kanon, vädergudarna ska jag fjeska för nu :D

Min andra lille bror kommer också och hjälper till, så hoppas jag att min lilla syster kommer och hjälper mig med markarbetet när grabbarna är på taket.

Som att laga mat och fixa med dryck och fika. men ska även försöka hinna med och hoppas på att få lite hjälp med att renovera/fräscha upp växthuset :)

Blir några kompisar som kommer på lördag och ska grilla och så, lättast när det är sånt stort projekt på G här hemma. Blir skoj!

Nu blir det att sova. Tänkte börja tidigt resten av veckan så jag kommer hem om eftermiddagarna, eller om jag kör tidigast och senast nu i tre dagar så jag får lite flex insamlat :)

Kram på er alla!
Ni som följer mig kommenterar mig och kikar in hos mig, betyder mer än ni kan gissa!

7 kommentarer:

  1. Vet precis hur du menar, hur glad blir man inte att man har en blogg som faktiskt betyder något för någon? Känner också att det blir mer och mer vardagliga inlägg för stomi känns inte som nån stor grej längre ju mer tiden går, det är väl bara positivt antar jag :-)

    SvaraRadera
  2. Det ska bli vackert väder i helgen enligt SMHI. Så lycka till med taket.

    SvaraRadera
  3. Camilla: Mm det är nog ett gott tecken för oss att det blir mer vardagligt. Och nog för dom som läser med eller är i början av sin stomi tid. Vi visar ju på ett bra sätt att man kan leva bra :) Din blogg och dina bilder är grymma har skriv det till dig förut men tåls att sägas om och om igen. Bra inlägg i tidningen! Bra förebild!
    Kram

    Epsilon: Åh toppen! Jag håller verkligen tummen för det! Kram

    SvaraRadera
  4. Ni har verkligen avundsvärd energi! Lycka till med taket! Och trädgårdsarbetet springer inte ifrån dig ska du se ... B
    (få se nu om den här kommentaren fastanar eller försvinner i cyberrymnden)

    SvaraRadera
  5. Det är ju så skönt att läsa om andra som är i samma situation! Jag har på något sätt förträngt min sjukdom efter op... Men det kommer ikapp en förr eller senare o nu är det väldigt skönt att hitta "stöd" hos andra :-)
    kram

    SvaraRadera
  6. Ja,visst är det skönt att hitta stöd hos andra :-P Har upptäckt det nu (nästan 3 år efter op) Det finns faktiskt fler som jag, jag är inte ensam (även om det ofta kan kännas så..)
    Fin blogg!
    kram C

    SvaraRadera
  7. Caroline: Härligt att du känner att du inte är ensam. Det är skönt att veta att man är fler. Fast att man önskade att ingen behövde leva med detta! Hur mår du efter operationen? Så här tre år efteråt? Kram

    SvaraRadera