måndag, augusti 09, 2010

Vardag!

Nu är vardagen åter i rullning. Jobbat idag klockan ringde 04:30, fick ställa mig i duschen så jag var säker på att jag inte skulle somna.
Dagen kändes helt normal, kändes som jag var på i slutet på förra veckan. Men icke sa nicke... nu har det gått tre hela veckor med semester.
Eller ja semester, ni som läst och vet på annat håll vet ju att vi hållts hela dagarna. Nästintill hela tiden 08- midnatt. Men inte när det varit 30 års kalas eller bröllop. Underbart att man har så många vänner som gift sig som man kan glädjas åt alla kärlek tillsammans med.
Och vänner som fyller, det måste ju va bra att bli 30 tänk så mycket erfarenheter man fått på vägen. Nee kan gissa att jag slipper någon kris. Jag har ju ändå gjort så mycket.
Skulle vilja hitta någon ny sysselsättnings grad bara, får se vad det kan bli och när.
Idag efter jobbet prata jag med en kollege, hon har väldans problem med sin mage och det är under utredning. Hoppas på det bästa för henne!
Efter jobbet var jag hemma och pussades lite med M som skulle åka och jobba, han börja också idag fast med eftermiddag.
Sen vidare mot annan ort för att laga vårat sovrumsfönster (ett till, det andra som behövde ny ruta) Ännu en annan ort för att åka och köpa bildelar... Så imorgon har jag nya bromsbelägg på bilen. Hoppas den går ett tag sen, den 25e är det besiktning. Vår se om man känner av något av ändringen gällande bilprovningen framöver... Märks.
Väl hemma har jag plockat lite, tvättat satt upp gardiner i datarumet, varit utan sen vi måla.
Sen tog jag ner dom gardinerna som hängde när vi köpte huset och bytte mot några jag hade, så nu har tv rummet blivet mer "vi" eller vad man säger.
Spöregnar här så fick sätta påsar på mina blomunorn ute, vill inte att dom ska flyta bort! Det är nämligen blommor jag satt ut som jag odlat fram själv i växthuset, så frår se om det blir något av det. Hoppas.
Ne nu måset jag ta och vila mig lite innan jobbet imoron!
Hoppas ni har det bra??! Var rädda om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar