torsdag, augusti 12, 2010

Riktig blandning av tankar funderingar och händelser...

Seg trött och sliten efter en vecka då klockan ringt tidigt, imorgon blir det en halvtimme tidigare då jag börjar en halvtimme tidigare. Sen helg!!
Helgen ska spenderas lör till söndag på annan ort, då det är 30 års fest =)
Ev kommer lillebror E och hans tjej C imorgon och tar med sig kanonten för att ta en tur från oss (har ju vatten vid tomtgränsen, som leder ut i Tisaren för er som missat).
I veckan har det pysslats med allt möjligt.
Jag kan erkänna, jag är totalt luspank. La ut min första auktion på tradera, får se om det är kul så man kan fortsätta :)

Vad tror ni? Kan man sälja en gamal 50-tals mata? Kanske är det någon som vill ha den, istället för att vi ska åka till tippen med den?! Funderat länge, tänkte bolla ut tanken... Tror ni det går?

Skulle även vilja ha det där loppiset jag pratat om hela sommaren som jag kom på i våras, men har inte funnits tid. Kika i kallendern nu, en ja 1 söndag hitta jag som skulle passa men det är ju nästa helg, lite thigt kanske?! Vet inte med någe, men skulle ju passa bra då jag redan är luspank och får mindre lön i två månader pga semestern. Första året jag tog semester och vips så kändes det i kassan. (För er som undrar har jag semester ersättning och det fyller ut mina hål då jag inte jobbar heltid och har jobbat heltid alla sommrar tills nu då tog jag tre veckor ledigt i månadsskifte, det känns)
Så om någon har tips på vad man kan göra för att tjäna pengar (dock inte gå på gatan och sånna sämt) så säg till. Kanske någon som vet någon som behöver personal/anställda?

Har länge tänkt att jag vill göra nått som jag är bra på, och det är en hel massa men jag är inte bäst på nått riktigt... Tänkt länge jag vill föreläsa, om hur det är att leva med stomi och tarmsjukdom tex finnas för andra. Men hur går man till väga?!
Kan tänka mig att öppna en butik, men var och med vilka medel.
Ja finns massa mer tankar, men inget som blir någe med.
Utbilda mig vill jag, men jag måste ju ändå tjäna pengar. Brukar kika efter massör utbildningar florist utbildningar och andra distans utbildningar man kan göra... tankarna är många.

Får se vad jag i framtiden beslutar mig för. Men ett mål vore roligt :)

Nu ska jag ta det lungt en stund i soffan, men är väl inget att se på... och så ska jag försöka somna tidigare ikväll, varit seg på morgonen inte problem att vara vaken men ögonen har varit svullna ända fram till lunch.

Stor kram till mina läsare!

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    50-tal är ju jättepoppis!
    Vad är det för slags matta?
    Jag tror att du kommer få den såld!
    Puss

    SvaraRadera