söndag, februari 23, 2014

Stomi / IRA

Delar med mig av ett svar till en annan i ett forums inlägg. Min stomin fungerade bra på mig. Och tog till mig situvationen bra. Hade kontroll över tömningarna. Även gaser genom att inte vara tom i magen. Och att man inte äter trådig eller hårdsmält mat. Gick med stomi och tömde ungefär tre gånger per dag och ibland engång på natten beroende på vad ätit underdagen samt hur sent. Har sagt nej till IRA op trå gånger. Men efter fyra år med stomi. Fick jag så stora problem med bråcket jag tidigare fått vid stomihålet. Blev då operation pga bråcket och bär vi ändå öppna upp lagen så genomförde vi IRA. Det har funkat bra. Tömmer 2-4 gånger per dag. Och tränat upp tilliten på mig sjäkv och att inte gå bara för att det känns som det är dags. Det gör att tilliten på att kunna hålla sig när man är ute i samhället blir bättre. Dock aktivera man ju äntarmen igen när det blev IRA så nu är jag i ett skov. Jag tycker inte man riktigt kan välja. Det är ju positivt och negativt allt i livet och allt får man ju utgå från sin egen person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar