tisdag, oktober 12, 2010

Jobb fronten

Jag vet inte vad som händer på jobb fronten fram över.
Det jag vet är att jag har en 75% tjänst som man är feg att lämna.
Jag söker heltid och hoppas innerligt att jag hittar ett snart och helst dagtid.
Har sökt lite jobb då och då.
I måndags sökte jag ett som handlar om att jobba med företag via nätet. Fick telefonsamtal idag och tisdag ska jag på interjuv, så spännande.
Kul att få höra mer om dom och se om det kan vara något för mig.
Idag var jag även med i vår tidining, i våras skrev jag in en kort presentation av mig där för att synas ang att man vill ha jobb.
För ett tag sen fick jag mail från tidningen som frågade om jag var intresserad av att vara med i papperstidningen i sammband med jobb mässan här i stan, och idag var jag med. Kunde tyvärr inte gå på jobb mässan som jag ville delvis för att jag jobba, men så blev jag ju sjuk =(
När jag kom hem från jobbet idag (åkte hem pga feber) så hade jag fått mail av att annat företag som var nyfikna och ville ha mer information, så skickade en ansökan dit med.
Så kanske blir det en interjuv där också för att se mer vad som sysslar med.
Båda jobben är dag tid 8-17 och slutar tidigare fredagar. Kontors jobb och heltid.
Känns rätt för mig.
Intressant att få veta mer om dom och se vad dom har för löne nivårer och så också. Vill ju inte byta ner sig.
Men klart har ju bara 75% idag så lär ju inte bli mindre med en heltid :)
Så vem vet kanske kan det möjligtvis hända saker på jobb fronten framöver....

4 kommentarer:

  1. lycka till hoppas du får en heltid snart och det är alltid kul med ett nytt jobb själv har jag varit på en intervju för att komma in på frisörskolan och hoppas innerligt jag kommer in till jan
    kramar

    SvaraRadera
  2. Skavisa: Ja vist är det skoj! Tack. Önskar dig jätte lycka till med både med det du har framför dig och det som du sökt! Vore så skoj för dig! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Mycket att fundera över för dig. Fast nu verkar det ju lossna lite, fler företag börjar ju anställa igen. Så jag håller tummarna för dig.

    SvaraRadera
  4. Epsilon: Tack, men ja som du säger, nu lossnar det igen, får se imorgon om jobbet är något att ha :) Tack för besöket idag! Kram

    SvaraRadera