tisdag, april 22, 2014

Relationer / Lycka och Kärlek

Jag förstår tankar om att man gärna hittar partner med liknande symtom eller så. Men i en grupp och en som lagt ut ett inlägg så svarade jag med denna kommentar. Tänkte att detta kan passa även här på vloggen att berätta. (Kanske igen, minns inte om jag skrev om det när det hände). Jag hade pojkvänner med diagnosen, men var singel när jag genomgick min första operation då jag fick stomi. Jag kände i början att det tog emot att träffa någon och tankarna snurrade. Men ju mer jag tänkte positivt och hitta mig själv gick allt av farten. Jag träffade min nuvarande sambo knappt ett år efter operation. Han hade ingen aning om vad stomi eller tarmsjukdomen innebar. Vi lärde känna varandra/dejta och efter en tid skulle vi åka och bada. Då berättade jag i bilen på vägen dit... att bara så han vet så har jag stomi som är påse på magen och om han hade några tankar/frågor/funderingar så var det bara att fråga. Det blev inga frågor då utan det kom när vi satt och sola hemma hos honom vi annat tillfälle. Jag tänker att om man gillar/tycker om/älskar någon så är det personen... och påverkas inte av tex inte av några sjukdomar eller så. Och om det inte håller pga tex det så är det inte något hållbart att bygga på och man är värd bättre! Önskar Er alla Lycka och Kärlek. Kram

1 kommentar: