onsdag, december 28, 2011

Datortomografiundersökning.

Jag fick brev från sjukhuset idag. Ska på Datortomografi undersökning den 11/1
Googlade lite och hitta nått roligt. Och bra tänk vad mycket lättare det är att förklara för barn när man kan visa dessa filmer. Men även kul att se sjäv ;)
Klika på denna texten för att se närmare vad jag menar

Ser inte direkt framemot att dricka kontrast.
Men men, det ingår i livet ibland. Har jag märkt.

Hoppas bara att denna undersökning är till någon nytta och inte helt förgäves.
Är ju inte direkt jätte bra för korppen att röntga sig.

När jag öppnade kallelsen idag så insåg jag att jag glömt bort bloggen lite. Nog för att det varit så mycket.
I samma veva som jag tänkte det, så kände jag också att jag saknade den och alla som jag lärt och lär känna genom min blogg.

Hur har eran jul varit? Och hur mår ni alla där ute? Planer inför nyår?
Något skoj inplanerat för det kommande året?

3 kommentarer:

  1. Det var på den här sidan jag hitta länken jag länkade till här ovan: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Undersokningar/Datortomografi/

    SvaraRadera
  2. Det är ju inte lika kämpigt med kontrastvätskan till detta som till coloskopi. och apparaten ser ju precis allting. Alltid bra att veta hur läget är. jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  3. Epsilon... Du har så rätt. När det är klart kan det kännas skönt att veta hur magen och tarmarna mår. tack för att du tänker på mig! kram

    SvaraRadera