måndag, november 15, 2010

Seg tarm

Inatt vakna jag några någon timme innan jag skulle gå upp för att jobba.
Hade smärta i magen och illamående, viste inte vart jag skulle ta vägen, sprang upp och tömde och hade koll på flödet, dack stark saft (hade ingen laktulos hemma).
Masserade magen och tillslut låg jag med värmedyna och då kunde jag somna till lite, men då hade det gått en bra stund. Och inte var det bättre.
Var hemma från jobbet idag.
Magen var öm och seg hela dagen. Har försökt röra mig så mycket som möjligt för att hjälpa tarmrörelserna.
Det har inte varit direkt stopp, men har inte kommit så mycket. Så något hinner har det varit (är det).
Men imorgon ska jag jobba. Nu när jag äntligen fick en hel vecka dagtid, nee då strular magen.
Surt!
Kommer inte på vad det kan vara jag har ätit igår som orsakade detta.
Det ända är om det möjligvis är bären jag åt i tårtan/kakan jag baka till far på fars dag.
Annars kanske det är brödet jag bakade igår.
Jag bakade nämligen åtta stycken rågsiktkakor, kanske är det degen där som är lite degigare och kladdar till sig. Men tycker själv det verkar långsökt.
Hittar ingen direkt orsak, får hoppas jag mår helt bra snart.

4 kommentarer:

  1. Men så jobbigt för dig. Hoppas det är bättre nu. Kanske var det rågbrödet som ställde till det.

    SvaraRadera
  2. Epsilon: Man blir lite orolig när man det blir så och man inte vet vad det är.
    Men jag har ätit rågbödet nu morgon och kväll sen jag baka det. Och funkar bra.
    Men ibland kan det ju bli så där konstigt.
    Tack för omtanken! Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att det verkar vara bättre! B

    SvaraRadera
  4. B: Tack för omtanken! Det blev helt bra morgonen efter, egentligen lite innan men det ömma är nog kvar en stund efter. Var så pass att jag jobbade iaf. Hoppas allt är bra med er?!Kram

    SvaraRadera