torsdag, augusti 02, 2012

Tankar

Var ett tag sen jag skrev här. Jag är tyvärr inte så flitig här längre. Men ser att det är några inne o läser ibland. Är bloggen fortfarande till nytta för er som läser? Har massa funderingar i huvudet, fram o tillbaka. Bråcket vid stomin, där tunntarmsslingan ligger ikläm strular mer o mer med mig. Kanske ska man operara ording brocket... Men ska man testa att koppla ihop till IRA då? Om det inte fungerar och man måste sätta stomi igen operera bort ändtarmen? Detta påverkar ju familjebildning. Ska man vänta med att göra något alls? Och hoppas på att man klarar sig? Men bråcket ömmar o gör ont och det buktar ut och känns innåt. Så både obekvämt och synd. Påverkar mig i min självbild humör med mera. Mycket tankar!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag brukar titta in med jämna mellan rum och läsa din blogg. Har haft Ulcerös colit och operarat Bäckenresoar. har även på senare tid haft stomi pga fistelgång. Förstår att du har många tankar men enl min kirurg kan man alltid återgå till stomi igen. Han är inne på att jag ska göra en kocks om vi inte få bukt på fistelgången, något som jag är väldigt tveksam till, men om kocks inte fungerar kan man återgå till stomi igen.. Det tror jag även gäller dig om din IRA inte skulle fungera. Inte kul när det inte fungerar... Det tar mycket på humöret. Önskar att du kommer till rätta med dina tankar och besvär! MVH Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag trodde jag kommenterade här igår, att jag läser din blogg med jämna mellanrum.. Din blogg tillsammans med Camillas hjälpte mig otroligt mycket när jag fick tillfällig stomi för att operera en fistelgång. Tyvärr har inte fistelgången läkt så snart väntar nya vändor med operation och ev stomi.
    Enl min kirurg verkar man alltid kunna gå tillbaka till stomi, om din IRA inte skulle fungera.. Jag önskar dig lycka till med det beslut du tar.
    MVH Camilla

    SvaraRadera