måndag, december 07, 2009

Recept

Dumle/Nobless kakor

(24 st)

200 g matfett
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 st Dumlekolor
1 ask Noblesse (rosa)
24 st folieformar (samma storlek som bullformar fast i folie istället för papper)

Blanda fett, mjöl, socker och bakpulver. Låt degen stå kallt i 30 min.
Dela degen i 24 bitar och rulla till bollar. Tryck ner en halv kola i varje. Lägg i form.
Grädda mitt i ugnen, 200 grader i c:a 10 minuter.
Ta ut kakorna och lägg på en bit Noblesse på varje så att chokladen smälter.
Ställ sedan kakorna i kylen.

Jag bakade dessa för första gången i fredags, men min syster har gort dessa många många gånger.
Super goda och går även att göra i chokladsmak. Det ska jag testa nästa gång :)

Hoppas ni också tycker om dom om ni testar dom, är farligt goda och en socker bomb :D

2 kommentarer:

  1. Hej söt! Vad för en form? Muffinsform? Kakform? KRAMKRAM Karin

    SvaraRadera
  2. Karin: Samma som bullformar fast i folie. skrev dit det i receptet.
    Massa kramar

    SvaraRadera