onsdag, december 30, 2009

Året

Nu är det mellandagar...
Jag har mått så där, mycket julmat har gjort att magen krånglat den del och så har jag varit krasslig.
Imorgon är det nyår och efter det så är vi inne på 2010... vad tiden går fort.
Augusti 2008 opererade jag mig och fin min ileiostomi... detta har gjort att jag fått må mycket bättre och blivit av med smärtan. Med det har jag känt mig bättre blivit mer fri och kan leva ut mer.
Men med detta har det också blivit så att jag är mer stresskänslig, detta på verkar mig framför allt med alla förändringar och omorginisationer inom mitt yrke. Jag måste få till en bättre sitvation för mig och min mage när det gäller yrkes livet.
Jag ser tillbaka på min tid som stomiopererad som en bra tid. Mitt liv fick vändning och jag träffade min kärlek och har blivit sambo. Det har hänt väldigt mycket under året. Min kära mormor har gått bort, och jag saknar henne otroligt.
Idagarna har jag insätt att hon aldrig fick uppleva någon visel hos barnbarnen och heller inte mina barn allaså hennes barnbarns barn. Min syster och min bror har hunnit visa sina barn, nu ska bror ha en till i början av året och denna blir utan gammelmormor. Min lillebror har det lika som mig. Jag hann heller inte visa upp min kära Micael, dom hade gått rikgit bra i hop. Samma sorts humor. Men mormor ser oss och är med oss, det känner jag och även andra ibland.
Har nu plockat ordning på mina saker jag fått ärva av min mormor lite baksaker och annat, så nu bor hon här med oss.
Livet i hus och med hund går otroligt bra och jag är så glad jag fått Zeke på köpet, underbar hund! Juni och Juli våra två katter är super goa dom med, nästintill upplärda dom också ;)
Året har gett mig så mycket.
Summa kademumma, jag ska nu forma mitt liv efter dom förutsättningarna som är nu och göra så att hälsan jag och dom runt om kring mig mår bra.
Livet ser inte alltid ut som det har gjort. Man utväcklas formas och går vidare.
2009 är ett stort år för mig, kommer minnas tillbaka på året som ett stort år.
Vill tacka min familj minna vänner och alla nära och kära för att ni finns för mig, finns här för er!
God fortsättning!!
Lite bilder som ni kan få kika på :)


Våran lilla kisse, Juni.



En hel del snö vid jul 2009 (saketer sticker upp en bit iaf).


Felicia blev riktigt nöjd och glad över sina julklappar som hon fick av moster.
Jeans och luvtröja.



Ännu en promenad, denna gång till vindskyddet.



Ute på promenad i skogen.



Här har bävrarna varit, gick förbi där under en promenad.
Älskling och Zeke busar i snön.


Jag och min man ute på middag i Stockhlm.
Innan det var konsär i Hovet, med Takida.
Överaskningsresa med hotel och allt när han fyllde.


En av mina kusiner, som tagit hem musikstependium.
Stort grattis!!.

Kusinerna busar.

Ute på promenad i vinterlandskapet, Zeke skymtas.
En tur på fyrhjulingen.


Söta syskonbarnet Cornelia, äter efterrätt på mormors trerättersmiddag (min mor).


Syster öppnar paket på sin 30 årsdag.
Med hjälp av barnen, Jacob Rasmus och Felicia.



En natur bild under en ute dag efter en led i närheten.
Zeke självklar på bilden.


Bilden knäppt från Skansen, ut över Stockholm.



Vinterns blomma vid trappen, lyktan gör sitt.



Micke och jag, påväg till maskerad.


En av sommarbilderna med den dagliga turen med Zeke.
Dock ej med på bild denna gång.


Cindy, saknar dig gumman.

Vännen Em och hennes son, på besök hos syster med familj,


Cornelia äter god mat.


Felicia gosar med moster.



Älskling och Zeke gungar.


Felicias fina hår.


Moster och Felicia.


Våran lilla kisse, Juli.

9 kommentarer:

  1. Fina bilder. Hoppas att du mår bättre och får en trevlig nyårsafton. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. hej på dej och gott nytt år!! Du tar alltid mycket fina bilder tycker jag! Jag har investerat i en system kamera. En digital systemkamera Canon Eos 100d. En systemkamera skulle du ha när du är ute och tar fina bilder. Det blir verkligen bra kvalide. Jag har lagt upp en bild på min hemsida som du kan se om du vill. Det var ett litet tips från mej bara eftersom att du tar så mycket bilder :). Kram på dej.

    SvaraRadera
  3. Epsilon: Tack! Är så kul med bilder. Mår lite bättre! Hoppas ni hade en bra kväll! God fortsättning.

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Hej gumman, det var inte igår som vi sågs... vad sägs om att ses nån dag?!
    Ja en sån systemkamera skulle jag vilja ha... ska låna brors nån gång och ta lite naturbilder, vi skulle vilja ha en bild i naturen som Zeke är med på och framkalla som canvastavla =)
    Ska kika din hemsida och bilden!
    Kram och god fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Verkligen härliga bilder. Sugen på långpromenader nu. Så härligt väder också. Fast jag nöjer mig med halvkorta ett tag till. Ha ett härligt 2010 med lagom stress och balans i livet!
    /Aniloi

    SvaraRadera
  6. Aniloi: Tack, kul att ta bilder. Vore kul med en riktig systemkamera =) Ja det är bra att du tar det lungt med långpromenaderna. Men dom små är bra... det sägs ju att det är bra att röra sig så det läker rätt när man är opererad, men lagom är bäst. Man känner bäst själv.
    Jag hoppas på ett bra år. Önskar dig ett toppen år!

    SvaraRadera
  7. Hej. Ja jag skulle vilja ses så klart men nu blir det tajt för på onsga kommer vi åka bort och sen kommer vi inte hem förens 16de mars igen. Vi ska på semester :)

    http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=269163&section=undefined

    Så en fika efter det skulle passa bra. Kommer ta med mej kameran så du får se en del bilder under tiden :) Jag har lagt upp ett par bilder till nu på artshopen också.

    Ha det bra gumman och hälsa Zeke, han verkar vara en superfin hund!

    SvaraRadera
  8. Kajsa: Ja just ni åker ju, som tiden har gått fort. Ja vi får helt enkelt boka in fikat i slutet av mars, då har vi massor att prata om, resan och allt :)
    Zeke är en toppen hund!
    Ha en jätte trevlig resa nu och var rädda om er. Kommer tänka på er!
    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  9. Tack så mycket. Det ska vi. Absulut får vi ta en fika (kanske hemma hos dig och karln) i vår. Kramar och pussar.

    SvaraRadera