måndag, mars 23, 2009

Lite om dagen

Efter jobbet idag ska jag till kuratorn, kommer nog bli mycket prat idag. Men ska bli skönt, fast det är skrämmande på ett sätt.
Efter jag varit där ska jag till Willys och handla så mycket långhållbarhets som möjligt för 200 kr.
Är inte så på stort blogghumör just för tillfället, märks om det blir som jag brukar känna att det dyker upp massor jag vill skriva då eller om jag kommer hålla mig låg nu ett tag tills jag hunnit med allt som ska göras.
Men hoppas ni finns kvar ändå =)

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag vill tacka för att du bloggar om din stomi. Jag har op stomi i tisdags pga fistel som doktorn inte får till. Tillfällig stomi är tanken, men vi får väl se. Jag hade stomi för 12 år sedan, men minnet är ibland kort. Jag hittade till din sida när jag tog beslutet om stomi och har läst om din sjukdom, (jag hade också UC men har op bort hela tjocktarmen -96,) din stomi och mat-tips osv...
    Tack!! Det har hjälpt mycket i mina förberedelser.
    / Camilla

    SvaraRadera
  2. Förlåt, jag har nog skickat flera inlägg nu... Jag trodde inte dom första gick fram...

    / Camilla

    SvaraRadera
  3. Anonym/Camilla: Hej! Kul att du skrev några rader till mig, gissar att det är Camilla som Elsa skrivit om? Vist var det så att du hade IRA innan din operation nu? Minns inte inlägget Elsa skrev så bra just nu. Hur har operationen gått? Funkar den bra denna gång? Hur fungerade din stomi första gången. Hur gamal var du då och hur kändes det att få den? Hoppas det inte blir för många frågor nu. Många som pratar om fistlar, men jag vet så lite om det.
    Glädjer mig att höra att min blogg har hjälpt dig, är ju det jag vill med min blogg. Sen att man får det gensvaret och den kontakten man får är guld det med.
    Utan bloggen hade jag inte varit så stark jag är idag. För vill inbilla mig att jag är det, fast visa dagar känns hopplösa eller iaf väldigt sega.
    Var bra du sände meddelandet igen, för det första kon nog inte fram.
    Skriv på du, kan inte blir för mycket :)
    Har du någon egen blogg som man kan kika in på?
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag var 17 när jag fick stomi pga alldeles för sjuk tjocktarm. Jag fick diagnosen UC -94 och hade väl ganska lindrigt till -96. Hamnade på sjukhus och under en undersökning fick det hål på tarmen, jag blev op akut en lördag. Ingen hade pratat med mig om stomi, så jag var inte förberedd. Hatade min stomi från dag 1 till sept -97 när jag lade ner tarmen. Jag är/har varit jättenöjd med min IRA, jag har kunnat göra allt jag velat göra. jag åt Immodium (mot diarre) morgon och kväll och höll därmed nere toabesökan på en 6-7 ggr/dag.
    Operationen förra veckan har gått jättebra! Har nästan inget ont längre och ska jobba igen nästa vecka är det tänkt.
    Jag har ingen blogg ... inte än i alla fall...
    Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
  5. Camilla: Då var du ung, kan tänka mig det var super jobbigt att bli så akut opererad. Jag blev ju med akut m en inte alls på det sättet. Men allt är ju olika för alla. Skönt att höra att det fungarade bra med IRA, är inte vanligt att höra, inte vad jag har uppfattat det som iaf. Så är ju bra att få höra dom ljusa historierna också! Låter verkigen som det gick bra med din operation nu. Skönt! Men vad jobbar du med, jag tänkte när du kan gå tillbaka så pass snabbt.
    Låter som det kan finnas hopp till att en blogg kommer :) Vore super kul, jag skulle läsa! Mer än flera gånger om dagen :P
    Hoppas kvällen varit bra! Kram

    SvaraRadera