måndag, januari 28, 2013

bakslag

Idag blev det bakslag. Kan jag säga med facit i hand. Ligger o ska sova... uppdatterar från mobilen... som alltid visserligen där av allaofelskrivningar som alltid blir en heldel. Men vill uppdattera lite kortfattat. Helgen har jag vilat hela tiden förutom när jag bakade råksiktsbröd i min mormors gamla hushållsassicetent. Tur den gjorde jobbet. Mem både jag och sambon var förtjänta av lite hembakatbröd. Har sagt det förr men gört igen. Skulle vilja baka bröd varje söndag:) Måndagen börja tidigt. Natten hade varit så där med tanke på att jag var uppe nångång men jag ska absolut inte klaga för jag har turen att oftast slippa gå upp på toaletten på nätterna, hoppas det fortsätter så. Kom till sist iaf till jobbet, mem tur man har flex ;) När jag passerade chefens kontor stanna han mig och sa att det var rehab/sjukmöte idag 9.30 ...bra framförhållning. Aja gick dit och inser att de så kallade sjukfrånvarodagarna vanligt var antal tre istället för sex som dom först sa. Två av som var sammanhängande insjukna igen inom fem dagar. En var inte förkylning utan magen strula. Nu uppe i två. Sen var det en förkylning till tre. Sen var datumet hag las in på sjukhuset för op med och det var ju magen. Sen sista datumet var ju när jag var hemma för febern då jag var på akuten och tog massa prover för att se att det inte blivit någon infektion i buken. Så kände mig hyffsad okej med tre förkylningar två magstrul och en op frånvaro på ett år. Visserligen är nöjd fel ordval men ni som är i min sits eller liknande förstår nog mig. Sen jobbade jav vidare... var ju trotts allt min första 100% idag. 15.40 sluta jag och åkte mot vårdcentralendå tid dör mig var bokad 16.00. Väl där flrklarade jag att jag kontaktat kirurgmot. i torsdags och beskrev mina ärenden. Vätskande sår men tyckte det såg friskt ut men vill inteläka. Att jag förra gångem 2008. Ftillslut fick remiss till hud och där fick jag kortisonsalva för behandling. Dådet grannilerat och huden inte vill krypa över. Dom sa iaf att jag skulle börja på vårdcentralen. Och om dom tyckte att odlingsprov behövdes så skulle dom göra det. Ringde vårdcentralen fick tid måndag (idag) så väntade ju tor fre lör sön. Väl på vårdcentralen däe jag var igenkänd då jag var däe bara för ett litet tag sen. Så vi gick in och kolla på det. Som jag gissade så såg det bra ut och behövdes inget odlingsprov. Jag nämnde åter igen (gjort det till många) hur det var sust att det inte blev bättre på mg sen jag fick remis till hud och fick kortison salva. Dom distriktsköterskan hade hämtat in läkaren. Tyckte inte det var på deras bord utan kirurgmot. Vist kan jag förstå men det är ju inte jag som skabollas runt som får väl lösa det mellan dom. Tillslut så övertalade jag dem o ta ett foto iaf Å dom hade ovadsett om dom eller kirurgmot ska skicka iväg det. Hon skulle prat med kirrurgmot. Så har jag inte fått veta något mer på insdag så får jag väl kontakta hud direkt själv på tor. Nu till min dåliga bit. Jag bröt ihop när hin skulle lägga om mitt sår... med iprincip rn dambinda. Aja kanske att ta i men jag kände så. Förnedrande. Lyckades till slut gå de bra grejorna och istället delvis.. men så fastna dem inte irdenkligt fick tejpa här och där och blev kässen och kände mig som en tattare... jakan tänkas larvigt av mig men bägaren rann nog övrr för mig. Jagblev tvär sur o arg och sa att om jag inte knde få med hem så jag kunde lägga om det ordenkligt hemma. Och det fick jag. Lycka. Men nu återstår att se om vårdcentralen ordnar mdd om det är dom eller kirurgmot som ska fixa remissen till hudmot. Önskar då en vändning på detta snart. Och att någin lyssnar på mig. Försöker vara positiv men hade en dålig dag idag. Hoppas det vänder snart igen...

2 kommentarer:

  1. Tröttsamt att de tycker att det är nån annans bord och att bli skickad mellan olika. Så jobbigt att behöva ligga på själv hela tiden och tjata. Bra att du sa i från och hoppas innerligt att du får rätt hjälp nu.

    SvaraRadera
  2. Tack... jo är så tröttsamt

    SvaraRadera